Zakaj je odziven dizajn tako pomemben?

Odzivno oblikovanje je "velika stvar" pri spletnem oblikovanju. Če pa niste oblikovalec, se morda sprašujete, kaj ta izraz pomeni. Morda niste prepričani, ali naj vaše spletno mesto podjetja vsebuje odziven dizajn, še posebej, če koncepta ne razumete.

Odzivno oblikovanje vam lahko pomaga rešiti veliko težav na vašem spletnem mestu. Vaše spletno mesto bo naredilo prijazno za mobilne naprave, izboljšalo bo videz vašega spletnega mesta v napravah z velikimi in majhnimi zasloni ter povečalo čas, ki ga obiskovalci preživijo na vašem spletnem mestu. Pomaga vam lahko tudi pri izboljšanju uvrstitve v iskalnih rezultatih.

V nadaljevanju boste izvedeli, zakaj je odzivni dizajn tako pomemben za spletno mesto vašega podjetja, prav tako pa ne spreglejte prednosti in slabosti odzivnega oblikovanja, ki bi jih morali vedeti pred naložbo v prenovo postavitev vašega spletnega mesta.

​Kaj je odziven dizajn?

Najprej je tukaj kratka razlaga odzivnega dizajna in njegovega delovanja. V bistvu je odziven dizajn način, kako sestaviti spletno mesto, tako da se njegova vsebina in elementi samodejno prilagodijo velikosti zaslona, na katerem si ga ogledujemo. Slikam preprečuje, da bi bile večje od širine zaslona. Obiskovalcem v mobilnih napravah pa preprečuje, da bi morali vložiti dodaten trud, da bi si lahko ogledali vaše vsebine.

Končni cilj odzivnega oblikovanja je preprečiti nepotrebno spreminjanje velikosti, povečavo ali premikanje vsebine, ki se zgodi na spletnih mestih, ki niso optimizirana za naprave različnih velikosti zaslonov. Pogosto je zelo težko krmariti po takšnih spletnih straneh in morda vas celo stane potencialne stranke, ki postanejo razočarane, ko skušajo ugotoviti, kako in kaj narediti.

Odzivno oblikovanje spletnih mest nadomešča tudi prejšnjo potrebo po oblikovanju posebej namenskega spletnega mesta za uporabnike pametnih telefonov. Zdaj, namesto da bi oblikovali več spletnih mest za različne velikosti zaslonov, lahko oblikujete samo eno spletno mesto, ki se samodejno prilagaja velikostim različnih zaslonov, tako da ustreza napravi, na kateri si jo obiskovalec ogleduje.

​Zakaj bi morali vlagati v odziven dizajn?

Živimo v družbi z različnimi zasloni. Zaradi tega je pomembno, da je vaše spletno mesto vidno v čim več napravah, saj nikoli ne veste, s katero napravo bo nekdo uporabljal vašo spletno stran.

Statistika odzivnih spletnih mest kaže, da je pametno pritegniti gledalce tako na namizju kot na mobilnih napravah. Število mobilnih gledalcev je zdaj večje od števila namiznih in to število se bo še naprej povečevalo, s tem, ko se bo povečala dostopnost pametnih telefonov po vsem svetu.

Poleg tega je v začetku leta 2015 Google objavil, da bo prijaznost do mobilnih naprav postala ključnih dejavnikov razvrščanja v njegovih algoritmih brskalnika. To je pomenilo, da bi spletna mesta, ki niso prijazna mobilnim napravam, morda izgubila nekaj položajev v iskalnih rezultatih brskalnikov, ker uporabnikom mobilnih naprav ne bi ponudila dobre izkušnje.

Če povzamemo, prednosti izbire odzivnega oblikovanja za vaše spletno mesto vključujejo:

  • Stroškovna učinkovitost
  • Prilagodljivost
  • Izboljšana uporabniška izkušnja
  • Dobički zaradi optimizacije brskalnikov
  • Enostavnost upravljanja

Poglejmo si podrobneje vsako od teh petih prednosti, da boste lahko izvedeli nekaj več o tem, zakaj bi morali vlagati v odzivno spletno mesto.

​Stroškovna učinkovitost

Vzdrževanje ločenih spletnih mest za vašo mobilno in nemobilno ciljno skupino lahko postane hitro drago. Z odzivnim dizajnom lahko prihranite denar, tako da odpravite stroške plačevanja dodatnega spletnega mesta za mobilne naprave. Vlagati boste morali le v eno samo zasnovo spletnega mesta, ki bo všeč vsem obiskovalcem in vsem napravam.

​Prilagodljivost

Ko imate spletno mesto z odzivno zasnovo, lahko hitro in enostavno izvedete spremembe. Ni vam treba skrbeti za spremembe na dveh spletnih mestih. Takšna prilagodljivost je velika prednost, če želite samo hitro prilagoditi oblikovanje ali popraviti tiskarske napake v svojih besedilih. To lahko zdaj storite le enkrat.

​Izboljšana uporabniška izkušnja

Uporabniška izkušnja je za lastnike spletnih mest ključnega pomena. Želite, da je vaše spletno mesto všeč ljudem, in želite, da se na vaše spletno mesto vrnejo. Če nekdo obišče vaše spletno mesto v mobilni napravi in nalaganje traja večno ali pa vaše slike nimajo ustrezne ločljivosti, se lahko vaše podjetje takoj predstavi neprofesionalno.

Nihče ne želi poslovati z mestom, ki je nestrokovno. Odziven dizajn, ki ponuja veliko boljšo uporabniško izkušnjo, lahko prepriča ljudi, da vašemu podjetju dajo priložnost. Ker bodo ne zaželjene pomanjšave in pomikanje vsebine odpravljena, si lahko vsebino ogledate hitreje in splošen vtis, ki ga imajo obiskovalci, bo veliko bolj pozitiven.

​Dobički zaradi optimizacije brskalnikov

Optimizacija iskalnikov ali SEO je strategija, ki jo številna podjetja uporabljajo za izboljšanje uvrščanja na Googlove lestvice iskalnih rezultatov. Bližje, kot ste na vrhu, večja je verjetnost, da vas bodo potencialne stranke našle.

Odziven dizajn lahko pomaga pri SEO, saj Google, kot že omenjeno, daje prednost spletnim mestom, ki so prijazna do mobilnih naprav. V kombinaciji z drugimi dejavniki SEO pa vam lahko odzivnost močno poveča možnost biti na samem vrhu iskalnih rezultatov.

​Enostavnost upravljanja

Večina podjetij zlasti manjša, nima veliko časa za posodobitve ali osvežitve videza njihovih spletnih strani. Namesto da bi morali najeti oblikovalca, ki bo obravnaval vse vidike vašega spletnega mesta, vam odziven dizajn omogoča, da spremembe spremenite sami, hitro in enostavno.

Poleg tega bo z eno samo spletno stranjo veliko lažje upravljati druge elemente vašega trženja. Nikoli se vam ne bo treba spraševati, ali bi morali povezati spletno mesto za mobilne naprave ali namizja ob posodobitvi družabnih medijev ali se vprašati, ali bodo vse vaše povezave za preusmeritev delovale, da bodo prave obiskovalce pripeljale na pravo spletno mesto. Odzivnost spletnih strani odpravi velik del stresa pri upravljanju poslovnega spletnega mesta.

​Je odzivni dizajn precenjen?

Nobena tržna metoda ali vrsta zasnove seveda ni popolna in odziven dizajn ni nobena izjema. Obstaja nekaj slabosti glede odzivnega oblikovanja, med drugim:

  • Vsako spletno mesto ni videti čudovito na vsaki napravi
  • Morda boste želeli različnim uporabnikom ponuditi različne stvari glede na to, katero napravo uporabljajo, kar je na odzivnih spletnih mestih lahko nekoliko težje
  • Lahko naletite na težave s spremenjenimi oglasi ali pasicami
  • Morda boste sami težko ustvarili odzivno spletno mesto, ki je edinstveno in natančno predstavi vašo blagovno znamko

Kljub temu obstajajo slabosti vsake oblike, ne le odzivne. Velika večina statistik spletnih strani pa še zmeraj krepi idejo, da je to najboljši pristop.

61 odstotkov mobilnih uporabnikov na primer pravi, da bodo takoj zapustili vaše spletno mesto, če ne bodo mogli najti tistega, kar iščejo, ali če vaše spletno mesto ne bo naložilo informacij v pravem ("hitrem") času. Kljub pomanjkljivostim velika večina uporabnikov interneta daje prednost odzivnim stranem, saj jim tako močno olajša brskanje z mobilnimi napravami.

​Sprejmite odziven dizajn vašega spletnega mesta

Če vas zgodbe o uspehu odzivnih spletnih mest ne prepričajo, da spremenite ta način oblikovanja, naj vas prepričajo prihranki pri stroških in času. Odzivno oblikovanje je pomemben del vsake sodobne spletne strategije in moralo bi biti tudi vaše.

domov