Kaj je SEO in zakaj je pomemben?

Če že poznate osnove optimizacije SEO, si lahko s tem člankom vaše znanje osvežitve. Za tiste, ki ste za to ravno slišali ali pa izvedeli, kaj točno je in zakaj je pomemben, je ta članek popoln za vas.

​Kaj je SEO?

SEO pomeni "Search Engine Optimisation" (optimizacija iskalnikov). To je praksa povečevanja kakovosti in količine prometa na vašem spletnem mestu ter izpostavljenosti vaši blagovni znamki z neplačanimi (znanimi tudi kot "organskimi") rezultati iskalnikov.

Kljub kratici SEO gre tako za ljudi kot za same iskalnike. Gre za razumevanje, kaj ljudje iščejo po spletu, odgovore, ki jih iščejo, besede, ki jih uporabljajo, in vrsto vsebine, ki jo želijo zaužiti. Če poznate odgovore na ta vprašanja, se boste lahko povezali z ljudmi, ki na spletu iščejo rešitve, ki jih ponujate vi.

Če je poznavanje namena vašega občinstva ena plat kovanca SEO, je predstavitev tega na način, ki ga bodo iskalniki našli in razumeli, druga. V tem članku pričakujte, da se boste naučili, kako narediti oboje.

​Osnove spletnega brskalnika

Spletni brskalniki so avtomatski odzivniki. Prebrskajo milijarde kosov vsebine in ocenijo na tisoče dejavnikov, da ugotovijo, katera vsebina bo najverjetneje odgovorila na vaše vprašanje.

Brskalniki vse to storijo tako, da odkrijejo in katalogizirajo vso razpoložljivo vsebino na internetu (spletne strani, datoteke PDF, slike, video posnetke itd.). To naredijo s postopkom, imenovanim "pajkanje in indeksiranje", nato pa vsebine razvrstijo tako, da se ujema z vašo poizvedbo v postopku, ki ga imenujemo "uvrstitev".

​Kateri rezultati iskanja so "organski"?

Kot smo že omenili, so rezultati organskega iskanja tisti, ki so zasluženi z učinkovito uporabo SEO in niso plačani (tj. ne z oglaševanjem). Včasih jih je bilo enostavno opaziti - oglasi so bili jasno označeni, preostali rezultati pa so običajno imeli obliko "desetih modrih povezav", navedenih pod njimi. Toda, kako se je iskanje spremenilo, kako lahko danes opazimo organske rezultate?

Danes so strani z rezultati brskalnikov, ki jih pogosto imenujemo "SERP", napolnjene z več oglaševalskimi in bolj dinamičnimi organskimi formati rezultatov (imenovanimi "SERP značilnosti"), kot smo jih videli v preteklosti.

**SERP - Search Engine Results Page (stran z rezultati iskanja)

Nekateri primeri značilnosti SERP so predstavljeni delčki kode (ali polja z odgovori). Nove funkcije SERP se še naprej pojavljajo, predvsem zaradi tega, kar ljudje iščejo.

Če na primer iščete »vreme v Sloveniji«, boste neposredno v SERP videli vremensko napoved za državo Slovenijo namesto povezave do spletnega mesta, ki bi lahko imelo to vremensko napoved. Če iščete »pica Ljubljana«, boste videli rezultat »lokalnega paketa«, ki ga sestavljajo picerije v Ljubljani. Koristno, kajne?

Ne pozabite, da iskalniki služijo z oglaševanjem. Njihov cilj je bolje rešiti poizvedbe iskalcev (znotraj SERP-ov), obdržati iskalce, ki se vračajo, in jih obdržati dlje na strani z rezultati iskanja.

Nekatere značilnosti SERP v Googlu so organske in nanje lahko vpliva samo SEO. Sem spadajo predstavljeni delčki kode (promovirani organski rezultat, ki prikazuje odgovor v polju) in z njimi povezana vprašanja.

Omeniti velja, da obstaja še veliko drugih funkcij iskanja, na katere SEO sicer ne more vplivati, čeprav niso plačljivo oglaševanje. Te funkcije imajo pogosto podatke, pridobljene iz lastniških virov podatkov, kot so Wikipedija, WebMD in IMDb.

​Zakaj je SEO pomemben

Medtem ko lahko plačljivo oglaševanje, družabni mediji in druge spletne platforme ustvarjajo promet na spletnih mestih, večino spletnega prometa usmerjajo spletni brskalniki.

Rezultati organskega iskanja zajemajo več digitalnih nepremičnin, ki so videti bolj verodostojne in prejmejo veliko več klikov kot plačani oglasi. Na primer, od vseh iskanj v ZDA le ~ 2,8 % ljudi klikne plačljive oglase.

Na kratko: SEO ima približno 20-krat več možnosti prometa kot PPC (Pay Per Click) tako na mobilnih kot na namiznih računalnikih.

SEO je tudi eden izmed edinih kanalov spletnega trženja, ki lahko ob pravilni postavitvi sčasoma še naprej izplačuje dividende. Če zagotovite soliden del vsebine, ki si zasluži dobro uvrstitev po pravih ključnih besedah, lahko vaš promet sčasoma postaja vse večji, medtem ko oglaševanje potrebuje nenehna sredstva za pošiljanje prometa na vaše spletno mesto.

Brskalniki so pametnejši, vendar še vedno potrebujejo našo pomoč.

Optimizacija vašega spletnega mesta bo pomagala do boljših informacij brskalnikom, da bo vaša vsebina pravilno indeksirana in prikazana na vrhu iskalnih rezultatov.

domov